Před vytvořením příspěvku musíte být přihlášeni.

Výběr střihu na kurz

Dobrý den a ahoj,

po dlouhém váhání jsem se rozhodla se poradit a to veřejně. Jsem přihlášená (doufám) na kurz Stehu v listopadu, pouze na druhý víkend. Co se mých šicích znalostí týče, jsem velký teoretik, ale v praxi toho moc našito nemám.

Můj původní plán byl, ušít si na kurzu džíny. Jedny jsem už šila, ale úplně jsem se vykašlala na zkoušení a úpravu střihu, takže výsledek rozhodně není ideální. Od kurzu jsem si slibovala právě pomoc s padnutím, protože mi přijde, že úprava kalhot je naprosto nepochopitelná věc. Navíc jsem samouk a doufala jsem, že odkoukám v praxi i nějaké triky, jak šít trochu efektivněji. Ale postupně váhám víc a víc, jestli je to dobrý nápad. Z dosavadních textů o kurzech mám pocit, že se tam šijí samé kabáty, které kromě nazkoušení potřebují i spoustu rad ohledně výztuh a vypracování obecně, zatímco džíny se pak "prostě" ušijí. Na druhou stranu se nechci pouštět zrovna do šití saka (i když padnoucí sako bych využila), protože mi to přijde do začátku technicky dost náročné. (Třeba se pletu?)

Budu vděčná za jakékoli myšlenky a připomínky, nebo třeba i tipy od jiných věčných začátečnic, co třeba na kurzu šily a co se při tom naučily. Díky moc.

Na loňském kurzu, kde jsem byla, se šily i kalhoty a co jsem tak sledovala, byla to tam snad ta největší makačka 🙂 Myslím, že s kalhotami bojujeme všichni, ostatně jak i holky psaly tady v seriálu o kalhotech.

Já za sebe musím říct, že kurz pro mě byl hlavně obrovské nakopnutí a povzbuzení dělat 'něco víc a líp', ačkoli jsem model nakonc nešila, dodalo mi to odvahu se konečně pustit právě do těch náročnějších projektů. Nevím, jestli můj komentář pomůže v rozhodování, každopádně kurz doporučuju a jdu letos také (i když na první termín tento víkend)!