Před vytvořením příspěvku musíte být přihlášeni.

Podšití pleteniny

Pečlivě jsem pročetla -tedy snad- články o úpletech, ale na svůj problém jsem odpověď nenašla. Takže prosím o radu a vaše zkušenosti. Chci šít dospělé dceři-velikost 42- kabát z objemné, měkké pleteniny. Protože nechci , aby výsledek působil jako trochu upravená deka, volím klasický princesový střih, samozřejmě podšívku ale nemohu se rozhodnout, jak , nebo zda vůbec, vyztužovat. Zkusit si výztuhu na vzorku mi v tomto případě nepomůže, protože nepoznám, jak to ovlivní výsledný vzhled kabátu. Pletenina je materiál pružný, elastický, měkký, nevím, jestli vyztužením nepotlačím charakter materiálu. Kabát však musí mít tvar, nesmí se prověšovat, i když bude jen ke kolenům....Látka je dost drahá, nerada bych ji zkazila...Takže vyztužit, nebo ne? A jestli ano, pak jen do pasu nebo celé díly? A jakou výztuhu? Mám ráda německý vliselín G 785, je měkký, dobře se s ním pracuje a dobře drží, neodlepuje se....Jsem amatér, šiji dlouho, pustím se do všeho, ale v tomto případě se mi nechce experimentovat a tak dcera čeká na kabát už dva roky. Včera jsem objevila tento web, snad mi konečně někdo poradí....

Ideální by bylo sem dát odkaz na střih nebo foto inspiračního modelu - možností zpevnění je opravdu hodně, tak abychom byly schopné poradit co nejlépe.

Myslím si, že pokud ta nažehlovací výztuha nebude dělat na vzorku problém, použít půjde. Já jsem takhle tužila celý kabát materiálem domette (něco jako flanel), ale moje pletenina byla tenká. Pak jsem ještě límec a přednici tužila žíněnkou. Ale jak už jsem psala, možností je určitě více!

Nahrané soubory: