Když Jana před pár týdny při redakční poradě nadhodila, že bychom měly konečně napsat něco o africké batice, trochu mě to zarazilo. Ale ve zpětném pohledu to mé zaváhání přišlo hlavně proto, že nemám takové oko na potisky jako ona – stačilo se jen maličko rozhlédnout po internetu a vybavit si některé kolekce a bylo jasné, proč má pravdu. Móda afrických tisků je totiž už pár let jedním z trendů, který se drží nejen mezi návrháři, ale i mezi designéry látek. Obliba těchto divoce potištěných výrazných barevných látek překvapivě nezmizela ani tuto sezónu, nehledě na příklon módního průmyslu k praktičnosti a střídmosti “teplákového” pandemického světa. Největší hype a ohlas africké tisky zažily sice už v roce 2017, kdy je podpořila Beyoncé, když vyzývala návštěvníky svých večírků, aby na oslavu přišli v tradičních afrických oděvech. Fotky z její „baby shower“ v africkém stylu se objevily v mnoha časopisech, ale spíše už jen stvrdily globální popularitu těchto vzorů a podpořily jejich dlouholetý status inspiračního zdroje mezi evropskými i americkými návrháři.
Když pak v roce 2018 pak anglicky vyšla krásně vypravená kniha African Wax Print Textiles od antropoložky a kurátorky Anne Grosfilley, zase o ní psala nadšeně většina módních magazínů včetně Vogue