1.5.2017 | Petra | 7 komentářů

Chanelovský kabátek: Stručné dějiny jedné ikony, část 2.

V minulém díle tohoto historického ohlédnutí jsme se zastavili v bodě, kdy Chanelová prožívala první velký vrchol své kariéry – její obchody v centrech módních plážových resortů Deauville a Biarritz přitáhly velkou pozornost a stále více dam z vyšší a umělecké společnosti toužilo po jejích praktických, volnočasových oděvech. (A v tomto okamžiku byl mimochodem také pro módu objeven komerční potenciál dovolenkového a cestovního oblékání, což postupně vede ke vzniku tzv. cruise nebo resort kolekcí).

Teprve v roce 1919 získala Chanelová krejčovskou licenci (k práci s žerzejem nebyla pro podřadný status materiálu potřeba) a začala budovat své módní impérium na pařížské třídě Rue Cambon. Slovo impérium tu používám bez nadsázky, protože ve 30. letech Maison Chanel zaměstnával až několik tisíc lidí. Nově Chanelová prosadila zručný marketing skrze styky s dobovou smetánkou, francouzskou i britskou aristokracií i umělci a naučila se využívat skandál jako reklamní prostředek.

Článek je přístupný pouze předplatitelům.

Pokud máte zaplacené členství, tak se stačí přihlásit.

Pokud nemáte zaplacené členství, tak ho můžete zakoupit zde.

Článek pro Vás napsala Petra (01.05.2017/11:34)